DJECA NISU ODRASLI

Bez obzira na to što poneki odrasli mislili i djeca mogu imati probleme. Oni mogu biti veliki ili mali, ponekad ih djeca riješe sama, ponekad uz pomoć svojih najbližih, a ponekad je potrebna stručna pomoć.

U radu sa djecom jako je važno znati da, iako djeca imaju problem kao i odrasli, dječji se problemi manifestiraju na drugačiji način nego kod odraslih te njihovo rješavanje zahtjeva specifična znanja. Djeca nisu mali odrasli. Kako bi stručna podrška za djecu bila uspješna potrebno je imati znanja o cjelokupnom dječjem razvoju, načinima na koje se teškoće u djece manifestiraju (tzv. simptomi) kao i o posljedicama koje po djecu mogu imati različite situacije u kojima se nalaze.

IMG620

 

Važno je i razumjeti svijet djece i znati govoriti njihovim jezikom. Djeca o problemima ne govore na način na koji to čine odrasli – tako da dođu, sjednu i kažu da imaju problem. Oni nam to pokazuju svojim ponašanjem, kroz igru, crtež i na različite druge načine. Ponekad je potrebno mnogo znanja i iskustva kako bi se jezik djece „preveo“ na jezik odraslih.

Sretne smo što u našem Centru možemo ponuditi upravo to. Obje imamo dugogodišnju praksu u radu sa djecom kao i niz edukacija usmjerenih upravo u specifičnosti rada sa djecom i mladima.

OBRADA

Prilikom dolaska, većina je djece uključena u ono što nazivamo procesom dijagnostike odnosno obrade. Važno je djeci objasniti da to nije kao kada idu kod doktora, nitko im neće vaditi krv ili gledati u grlo. Proces dijagnostike podrazumijeva razgovor s djetetom i s roditeljima (skrbnicima), igru i crtež te ispunjavanje različitih zadataka tj. psihologijsko testiranje. Proces dijagnostike važan je zato što kroz njega možemo procijeniti razvoj djeteta kao i prisutnost eventualnih specifičnih simptoma ili teškoća. Ovaj proces nije tu zato da bismo utvrdili je li dijete dobro ili loše, pametno ili ne, već je tu da nam pomogne steći što cjelovitiju sliku i uvid u potrebe i tretmanske intervencije za to specifično dijete i obitelj. Po dovršenom procesu dijagnostike dijete i roditelji dobivaju povratnu informaciju o obradi i preporuku za daljni tretman.

dav

TRETMAN

U našem Centru tretman djece je raznovrstan i podrazumijeva
uključivanje u psihoterapisjke ili savjetodavne postupke uz korištenje
elemenata terapije igrom, kognitivno bihevioralnih tehnika, ekspresivnih  i kreativnih tehnika, terapijske priče i slično. Raznovrsnost je nužna jer je u psihologijskom tretmanu i psihoterapiji nužno naći onaj put, onaj jezik koji govori baš to naše specifično dijete koje je preko puta. 

viber_image_2019-08-26_10-25-39

GRUPNI RAD

Osim individualnog rada sa djecom nudimo i rad u grupama. Ponekad je svijest o tome da i drugi imaju probleme kao i mi sama po sebi ljekovita i smanjuje osjećaj usamljenosti i izoliranosti. Često se djeca lakše povjere i otvorenije govore o svojim problemima, brigama i iskustvima baš u grupi s vršnjacima, u okruženju sigurnosti i povjerenja koje se  uspostavi. Osobito je značajna podrška vršnjaka u modeliranju različitih strategija suočavanja i rješevanja problema –  često slušajući vršnjake kako su oni riješili problem ili kako su se utješili, djeca pomisle “ako to može ona, mogu i ja”.

VIDJETI DIJETE

Djeca mogu doći iz različitih razloga: obiteljskih problema poput rastave ili nasilja u obitelji, gubitka bliske osobe, traumatskog ili stresnog događaja poput prometne nesreće ili iskustva zlostavljanja, problema u školi poput teškoća u učenju ili vršnjačkim odnosima, razvojnih poteškoća. S druge strane, ponekad okolina ne zna koji je uzrok problema no vide promjene u djetetu poput povlačenja ili tjeskobe i depresivnosti, agresivnog ponašanja i slično. 

Važno je ne ignorirati simptome koje primjećujete, a koji vas zabrinjavaju, jer oni neće nestati ako se pravimo da ih ne vidimo, već će se u pravilu intenzivirati. Pravovremenom reakcijom, pa čak i ako se možda pokaže da je situacija manje zabrinjavajuća nego što je izgledala, dajemo djetetu do znanja da ga vidimo, a sebi donosimo mir znajući da smo učinili sve što smo mogli.

IMG_20180204_161316_HDR (1)
Zatvori izbornik
HR
EN HR