ŠKRINJICA – kutija s alatom za rad s djecom
(Kontinuirana) edukacija stručnjaka za tretmanski rad s djecom, adolescentima i njihovim obiteljima

Drage kolegice i kolege koji radite ili želite raditi s djecom i adolescentima,
sretne smo što Vas možemo pozvati da nam se i ove godine pridružite u učenju!

Edukacija koju smo osmislile namijenjena je psiholozima, socijalnim radnicima, socijalnim pedagozima, psihijatrima i psihoterapeutima koji svakodnevno rade ili bi željeli raditi s djecom i adolescentima kroz savjetovanje, tretman i psihoterapiju.

Što je ono što Vam nudimo?
Program obuhvaća šest dvodnevnih modula, a svi moduli su zamišljeni kao kombinacija primarno iskustvenog učenja radioničkog tipa i interaktivnih predavanja. Ovakvom načinom rada želimo optimizirati uvjete za osvještavanje osobnih procesa i stjecanje uvida, a time i kvalitetnije i lakše povezivanje teorijskih znanja i iskustvenih segmenata. Polaznice prve generacije naše Edukacije u svojim su evaluacijama posebno isticale korisnost i primjenjivost tehnika i materijala korištenih prilikom vježbi i naših demonstracija te prikaze slučajeva iz prakse na svim Modulima.

Modul 1. Moj pomagački identitet
Datum održavanja: 15. i 16.3. 2024.
Kroz ova dva dana baviti ćemo se osobinama, iskustvima i utjecajima koja nas određuju u našoj profesionalnoj ulozi. Baviti ćemo se temama poput osobnih resursa ali i slijepih pjega koje svi imamo u radu, transfera i kontratransfera, vlastitih otpora, motivacije za rad koja nas je odvela i zadržava nas u pomagačkom zanimanju. Proučavati ćemo vlastiti osobni i profesionalni put kao i stanicu na kojoj se nalazimo sada. Kvaliteta odnosa koju stručnjak u radu s djecom i roditeljima kreira ključan je kotačić oporavka, a da bismo ga mogli kvalitetno stvoriti i održati nužno je (dobro) poznavati sebe.

Modul 2. Komunikacija i savjetodavne vještine u radu s djecom i adolescentima
Datum održavanja: 19. i 20.4.2024.
U ovom modulu bavit ćemo se specifičnostima komunikacije sa djecom i mladima koji nužno u naše sobe dovedu i svoje obitelji. Imati jednog odraslog klijenta odgovornog samo za sebe i imati u tretmanu dijete nije ni približno isto. Kako komunicirati djeci što ćemo komunicirati s roditeljima, kako komunicirati roditeljima ono što nam kažu djeca? Kako razumjeti specifičan jezik igre i simbolike kojim komuniciraju djeca? Kako različitim materijalima i pomagalima facilitirati razgovor s djecom? Koje su to osnovne vještine koje nam trebaju u komunikaciji sa djecom i odraslima?

Modul 3. Tretmanske tehnike i teoretska pozadina u tretmanu djece, adolescenata i obitelji
Datum održavanja: 17. i 18.5. 2024.
Kroz ovaj modul ući ćemo dublje u svijet djece i učiti o tome kako se razvijaju (pogotovo u određenim aspektima razvoja: kognitivno, emocionalno, razvoj igre) i koje su specifičnosti određenog razvojnog perioda. Rasvjetljavat ćemo trenutke u kojima odrasli kažu „ma to je faza proći će“ te govoriti o nekim najčešćim teškoćama i poremećajima u dječjoj dobi i adolescenciji, ali i o tome kako koristiti različite emocionalno, kognitivno, tjelesno i bihevioralno usmjerene tehnike kako bismo mogli pružiti adekvatnu tretmansku podršku.

Modul 4. Podrška i savjetodavni rad s roditeljima
Datum održavanja: 29.2. i 1.3. 2024.
Kakvi god bili, roditelji su najvažniji utjecaj u dječjoj dobi i njihova suradnja u tretmanu nam je neophodna kako bismo pomogli djetetu. Istovremeno, osim što su roditelji, oni su i ljudi sa vlastitim problemima, iskustvima, odnosima i idejama o tome što djeci treba. Specifičnost veze između roditelja i djeteta uči nas da dijete nije dobro ako i roditelj nije dobro, no vrijedi i obrnuto. Upravo zato kada za klijenta imamo dijete zapravo za klijenta dobijemo i roditelje i obiteljske procese. Kroz ovaj modul baviti ćemo se temama poput roditeljskog stresa, roditeljskih introjekata i očekivanja (od sebe i od djece). Učiti ćemo kako podržati roditelje u samoregulaciji, kako raditi sa teškim emocijama poput srama i krivnje te kako osvještavati i pristupati transgeneracijskim temama.

Modul 5. Tretman djece i mladih nakon teških događaja
Datum održavanja: 11.4. i 12. 4.2024.
Kroz ovaj modul baviti ćemo se posebno teškim događajima poput traumatskih događaja i (traumatskih) gubitaka. Prolaziti ćemo kroz simptome i posljedice ovih događaja u specifičnim razvojnim periodima. Učiti o tome kako pružiti specifičan oblik podrške djeci obzirom na različite tipove traumatskih događaja, a s naglaskom na njihovu dob, kako raditi na simptomima psihotraumatizacije poput pobuđenosti, intruzivnih misli ili slika, izbjegavajućih ponašanja i dr. Osvrnuti ćemo se i na specifičnosti u pružanju podrške roditeljima u ovakvim situacijama.

Modul 6. Samopodrška i briga o sebi
Datum održavanja: 23.5. i 24.5.2024.
Svakodnevna izloženost i uronjenost u probleme klijenata, njihova teška iskustva i muku s kojom nam dolaze je rizičan za razvoj čitavog niza teškoća uzrokovanih profesionalnom ulogom. Takav rad s djecom nosi dodatnu odgovornost i čini taj rizik još i većim. Kroz ovaj modul prolaziti ćemo teme poput sagorijevanja na poslu, sekundarne traumatizacije i otpornosti, zamora pomagača. Zagledati ćemo se ponovo u sebe i pogledati kako nas posao mijenja, kako možemo biti podrška samima sebi, a kako, kada i od koga tražiti podršku izvana. Kako prepoznati da nam je potreban odmor, kako se odmoriti, kako otpustiti i ostati dobro.

Organizator edukacije: Psihološki centar za djecu i obitelji BRIGOJEDAC (www.brigojedac.hr)

Mjesto održavanja: Centar mladih Ribnjak, Park Ribnjak 1, 10000 Zagreb

Vrijeme održavanja: svaki modul traje dva dana, prema unaprijed određenim datumima navedenim uz opis modula, od 8.30 – 17h uz previđeno vrijeme za ručak i manje pauze po potrebi

Cijena edukacije iznosi 250 € po modulu, a radi želje za stvaranjem što bolje grupne i radne atmosfere te kontinuiteta grupnog rada prednost pri upisu imat će polaznici koji upisuju svih šest modula. Polaznicama koje upišu svih šest modula biti će odobren popust na cijenu od 10%.

Broj polaznika je ograničen pa vas potičemo da svoje mjesto rezervirate što prije na info@brigojedac.hr. Po primitku prijave poslati ćemo Vam prijavni list te odgovoriti na eventualna dodatna pitanja koja ćete imati.

Za sva pitanja stojimo na raspolaganju i s veseljem vas očekujemo,
Sena i Ivana

Ponešto o nama:

Sena Puhovski, klinički psiholog i psihoterapeut
Rodila sam se u Zagrebu 1978. godine, a psihologiju sam diplomirala na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 2002. Odmah po završetku studija zaposlila sam se u zdravstvenom sustavu gdje sam radila primarno sa zlostavljanom, zanemarenom i na druge načine traumatiziranom djecom i njihovim obiteljima. Kroz zadnjih dvadeset godina rada kontinuirano sam se dodatno educirala u različitim psihoterapijskim pravcima i pristupima pri čemu je moj izbor bilo učenje o radu sa traumatiziranim ljudima, specifično djecom i obiteljima (Gestalt psihoterapija, Trauma focused CBT, EMDR, obiteljska sistemska terapija, play terapija… ). 2013. godine stekla sam status kliničkog psihologa, a 2017. ECP certifikat za multimodalnu psihoterapiju. Područje mojeg profesionalnog interesa i nadalje uključuje rad sa djecom i njihovim obiteljima, pogotovo u situacijama traume, kriza i intenzivnog stresa te problema vezanih uz narušenost obiteljskih odnosa i odnosa između roditelja i djeteta. Kontinuirano učim i dalje, između ostalog i kroz pohađanje specijalističkog studija Obiteljske medijacije pri Studijskom centru socijalnog rada u Zagrebu koji upravo privodim kraju. Osim rada sa obiteljima moja velika profesionalna ljubav je i rad sa stručnjacima pomagačima primarno kroz provođenje edukacija i radionica na temu sekundarne traumatizacije i zamora pomagača. Kod kuće imam jednog muža, jednog dječaka, jednog mladića i jednog psa. Volim kuhati i isprobavati nove okuse, raditi palačinke za djecu iz kvarta, njegovati svoje biljke i svoje odnose, a kroz čitanje i dugačke šetnje, sebe.

Ivana Ćosić Pregrad, klinički psiholog
Rođena sam u 1977. godine u Zagrebu, gdje i danas živim i radim. Diplomirala sam psihologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 2002.g., a 2013. godine stekla sam status kliničkog psihologa. Od početka svog profesionalnog puta bila sam usmjerena na podršku i rad s djecom i mladima kroz rad u nevladinim udrugama i srednjoj školi. Većinu svog profesionalnog života provela sam kao psiholog u zdravstvenom sustavu, gdje sam radila sa djecom i njihovim obiteljima. Područje mog profesionalnog interesa od samih početaka usmjereno je na dječju traumu i oporavak djece i njihovih obitelji nakon teških događaja i iskustava, podršku obitelji u kriznim (obiteljskim) situacijama, osnaživanje roditeljskih kompetencija i obiteljskih odnosa te jačanje komunikacijskih kompetencija i odnosnih relacija osobito u odnosu sa djecom. U tom smjeru birala sam dodatna usavršavanja i edukacije usmjerene prema različitim psihodijagnostičkim i terapijskim pristupima (gestalt psihoterapija, kognitivno-bihevioralni tretman usmjeren na traumu, obiteljsko sistemski pristup…). Sudjelovala sam i provodila velik broj edukacija stručnjaka različitih profila na teme vezane uz pristup i podršku zlostavljanoj i traumatiziranoj djeci te teme vezane uz roditeljstvo. Podrška kolegama, zajedničko učenje i jačanje profesionalnih kompetencija, kako bi svojim klijentima ponudili bolju i kvalitetniju podršku, ali i kako bi učili čuvati sebe i svoje mentalno zdravlje je jedna od mojih profesionalnih ljubavi i iskreno me veseli. Upravo radi toga 2019. godine sam upisala Specijalistički studij supervizije u psihosocijalnom radu pri Studijskom centru socijalnog rada Pravnog fakulteta u Zagrebu.
Imam muža i dva dječaka koji nude pregršt prilika da se uvijek iznova vraćam sebi i učim o sebi. Punim baterije kroz kuhanje različitih vrsta pekmeza, šetnje u prirodi, čitanje knjiga, druženje s prijateljima i zajednička kuhanja.

Zatvori izbornik